فوم پلی یورتان

در این مقاله قصد داریم مواد مختلفی از جمله فوم پلی یورتان که به طور گسترده در تولید انواع زیره کفش در دستگاه تزریق فوم استفاده می‌شود را مرور کنیم. اصولاً، یک زیره کفش باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:
زیبایی: به کفش ‌شکل زیبا ببخشد تا برای خریدار کفش جذاب باشد. تأثیر و نقش شکل ظاهری کفش بر انتخاب خریداران کفش ورزشی و رسمی امروزه بیشتر مشهود است.
جذب ضربه: به عبارتی،یک زیره کفش تولیدی در دستگاه تزریق فوم می‌بایست احساس راحتی به پا القا کند.
مقاومت سایشی بالا: تعویض زیره کفش ساییده شده و فرسوده چرمی یا لاستیکی حاکی از نیاز به زیره کفش با مقاومت سایشی بالا می‌دهد. مثلاً یک ورزشکار تنیس تمایل به استفاده از زیره کفشی که مقاومت بالایی در برابر سایش دارد.
مقاومت بالا در برابر خمش : قدم زدن و دویدن زیره کفش را در معرض خمش قرار می‌دهد. مشتریان انتظار دارند زیره کفش آن‌ها در حین ورزش و پیاده‌روی و در شرایط دمایی و محیطی مختلف به‌آسانی آسیب نبیند.
مقاومت بالا در برابر لغزندگی: به عبارتی، مقدار اصطکاک و یا ضریب اصطکاک بین مواد انواع زیره کفش و مواد مختلف کفپوش باید بالا باشد تا از لیز خوردن فرد جلوگیری شود.
زیره کفش با فوم پلی یورتان در دستگاه تزریق فوم:
انواع زیره کفش با فوم پلی یورتان پلی‌استری که از واکنش با MDI به روش تزریق قالبی تولید می‌شوند دارای خواص فوق‌العاده مقاومت سایشی می‌باشند. زیره کفش با فوم پلی یورتان ترموپلاستیک بیشتر در تولید زیره کفش ورزشی مورداستفاده قرار می‌گیرند. از طرفی، فوم پلی یورتان های ترموپلاستیک پلی اتری مقاومت بیشتری در برابر هیدرولیز شدن و تخریب در تماس با آب از خود نشان می‌دهد اما مقاومت سایشی آن‌ها مقداری کم‌تر است.
زیره کفش با فوم پلی یورتان: مواد پلی یورتان به‌صورت دوجزئی و از ترکیب دو مایع در فشار بالا توسط دستگاه تزریق فوم و سپس تزریق به داخل قالب زیره کفش تولید می‌شود. محصول حاصل یک فوم سلول باز است که به‌اندازه زیرهEVA ارزان و سبک‌وزن نیست. به دلیل داشتن سلول باز زیره فوم پلی یورتان، خاصیت جذب ضربه آن به‌اندازه فوم EVA قابل‌توجه نیست. بااین‌حال، مانایی فشار زیره پییو از زیرهEVA پایین‌تر است بنابراین عمر زیره پییو طولانی‌تر است. زیره کفش پی یویا فوم پلی یورتان شامل دو نوع پلی اتری و پلی استری می‌باشد که در مقالات دیگر مورد بحث قرار گرفته است. مواد پلی یورتان مورداستفاده در انواع زیره کفش دارای ساختار سلولی نرم و منعطف است. زیره پی یو یک پلیمر بسیار مستحکم و بادوام است و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است. تولید انواع زیره کفش ایمنی با فوم پلی یورتان بسیار موردتوجه است.

درباره foam-admin

سازنده و طراح ماشین آلات تزریق فوم هایپرشر ولوپرشردر سطح کشور با بهره گیری ازقطعات روز دنیا ومهندسی معکوس .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *