دستگاه فوم سرد مبلی-مموری فوم

sofa-foam

یکی دیگر از ماشین آلات گروه صنعتی فوم صنعت ساخت وطراحی دستگاه تزریق فوم مبلی -خودرویی و مموری فوم می باشد که براساس قطعات اروپایی(ایتالیا-اسپانیا-آلمان)ساخته وپرداخته می شود.

فوم سرد پلی یورتان جهت ساخت و تولید انواع تشک مبل، کاناپه، صندلی خودرو و موتورسیکلت مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت انعطاف پذیری بالا و نیز مقاومت بسیار فوم نرم پلی یورتان در مقابل عوامل کششی و ارتجاعی از مزایای این محصول می باشد.

یکی از انواع فوم های پلی یورتان می باشد که در صنعت شاخه خاصی از آن به نام فوم سرد شناخته می شودهمچنین در طبقه بندی فوم های پلی یورتان از نظر ساختار سلولی، فوم سرد در طبقه فوم های سلول باز جای می گیردنامگذاری فوم سرد هم به دلیل استفاده از حرارت غیرمستقیم یا دمای کم، در مراحل ساخت می باشد، دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیری مولکولهای این فوم می دهد و به همین دلیل حالت ارتجاعی این فوم نسبت به فوم گرم بیشتر بوده و به طور ملموسی نرم تر از فوم گرم می باشد.

در فوم سرد، ساختار سلول های درون فوم باز بوده و با یکدیگر ارتباط دارند به گونه ای که در هنگام اعمال فشار بر این نوع فوم، هوای موجود در درن سلول ها جابجا شده و این خاصیت موجب انعطاف پذیری و نرمی فوم پلی یورتان می گرددپس از برداشته شدن فشار از روی فوم دوباره از طریق مجاری باز سلولی هوا به درون فوم بازگشته و فوم به حالت قبل از اعمال فشار خود باز می گرددفوم های سرد در مقایسه با فوم گرم طول عمر بیشتری دارند و دچار افت یا از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود نمی شوندباور نمی کنید به صندلی اتومبیل خود دقت کنیدصندلی اتومبیل ها از جنس فوم سرد هستند که با گذشت چندین سال شاید فقط نیاز باشد روکش های آن تعویض شود.

فوم ها معمولا در اندازه های مختلف (ضخامت)مانند ۱۰، ۱۳ و یا ۱۵ سانتی متری به بازار عرضه میشوند.بنابراین برای ساخت دسته های مبل، قسمت های نازک و ظریف یک مبل با توجه به ضخامت فومها نمی توان از فوم استفاده کرد (در این قسمت ها از اسفنج های نازک استفاده میشود).

همچنین قالب فوم ها میتواند ساده (تختیا محدب (عدسیباشددر قالب ساده هردو طرف فوم تخت است اما در قالب محدب یک طرف فوم تخت و یک طرف دیگر آن به صورت محدب است.

قالب محدب یا عدسی فوم معمولا در جاهایی که برجستگی نیاز باشد استفاده می شود مانند نشیمنگاه مبلمان، البته در برخی مدل های مبلمان و نه همه آنها چنین تیکنیکی می تواند موثر باشد.

siliaPolish_۲۰۲۱۰۱۲۴_۲۱۵۷۴۴۰۴۴unnamed

درباره foam-admin

سازنده و طراح ماشین آلات تزریق فوم هایپرشر ولوپرشردر سطح کشور با بهره گیری ازقطعات روز دنیا ومهندسی معکوس .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *