فوم چوب جایگزین مناسب در مصارف چوب

صنایع سازه های های فوم چوب

پیشرفت فوم چوب در صنایع مبلمان و دکوراسیون

صنعت مبلمان

 

از مواد طرح چوب، به میزان گسترده ‌ای برای تولید مواد مورد استفاده در دکوراسیون ساختمان، کتیبه ‌ها و تابلوهای تزئینی، پایه مبل، تولید مبلمان منبت ‌کاری شدهو اقلام تزئینی، پانل تزئینی دیوارها،  قاب عکس، قاب آئینه، قطعات یدکی مبلمان شبیه به چوب، مبلمان به سبک اروپایی کلاسیک ، قالب کفش،  محصولات بزرگ منبت‌ کاری شده، تخته‌ های اسکی، قطعات یدکی خودرو، تزئینات داخلی خودرو و غیره استفاده می ‌شود. این ماده برای استفاده در دستگاه فوم فشار پایین، دستگاه فوم فشار بالا مناسب است.

از جمله مزایای این فوم ها می ‌توان به سیالیت خوب، تراکم یکنواخت، مقاومت فشاری خوب و ثبات اندازه، وزن کم، تعمیر و نگهداری آسان، مقاومت در برابر خوردگی، ضد آب بودن، عایق صوت/ حرارت بودن، ضد شعله بودن، صرفه‌ جویی در نیروی انسانی و مواد برای تولید محصول اشاره کرد؛

تکنیک فوم ‌سازی سبز بدون استفاده از cfc، دارای قابلیت خودچسبندگی بسیار عالی ( بدون نیاز به استفاده از مواد واسطه ‌ای برای ایجاد اتصال)، قابلیت اتصال قوی با موادی از قبیل چوب، فلز، آجر، شیشه و غیره؛  و همچنین خواص شیمیایی پایدار، طول عمر زیاد و عدم ایجاد آلودگی زیست ‌محیطی می‌باشد؛ در فوم‌ های سلول بسته، نرخ مسدود شدن 95%  است.

فوم چوب، در مقایسه با چوب طبیعی، دارای مزایای زیادی است. یکی از این مزایا، مربوط به قالبگیری آسان این ماده است. می‌توان این ماده را به صورت انبوه و در شکل‌های مختلف قالب‌گیری کرد، این ماده بخصوص برای انجام منبت‌کاری مناسب است. محصولات چوبی منبت‌کاری شده‌ی تولید شده از این ماده، بسیار شیک و شکیل هستند. قابلیت قالب‌گیری سریع مکرر این ماده، بسیار خوب است، فرآیند قالب‌گیری آن بسیار ساده است و به زمان کمی نیاز دارد و همچنین دارای راندمان بالایی است؛

ظاهر محصولات و عملکرد آنها بسیار شبیه به چوب است، مقاومت آن بالاتر است، چگالی آنها نسبت به چوب کمتر است و به راحتی می‌توان در آن سوراخ ایجاد کرده و آن را مته‌ کاری و اره‌ کاری کرد؛ همچنین این ماده به میزان بسیار زیادی در برابر مواد اسیدی و قلیایی مقاوم است و دارای عملکرد ضد خوردگی است.

فوم پلی‌ یورتان سخت دارای چگالی بالا،  مقاومت بالا و ظرفیت حمل و نقل بالایی برخوردار است و همچنین وزن آن بسیار کم است و می ‌توان از آن به عنوان جایگزین گچ تخته (صفحه‌ی گچ میان دولایه کاغذ که مانند تخته در دیوارسازی و تیغه‌سازی به کار می رود) ، پلی‌استر، پلاستیک تقویت شده فایبرگلاس و سایر کامپوزیت‌ های چوب استفاده کرد. می‌توان از فوم پلی‌ یورتان برای تولید پانل‌های دکوری، استفاده در سقف و غیره استفاده کرد.

از جمله مزایای دیگر این فوم ‌ها، قابلیت قالبگیری مکرر و با دقت بالا، وجود دقت در اندازه محصول، وجود الگوهای چاپ دقیق، زنده و واضح بودن بافت چوب، وجود قابلیت کپی دقیق همه ‌ی انواع صنایع دستی پیچیده، صرفه‌ جویی در زمان کار و عدم نیاز به انجام کار به صورت دستی می ‌باشد.

درباره foam-admin

سازنده و طراح ماشین آلات تزریق فوم هایپرشر ولوپرشردر سطح کشور با بهره گیری ازقطعات روز دنیا ومهندسی معکوس .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *