بر خلاف تولید کامل قطعات و یا محصولات نیمه تمام توسط وسایل فیزیکی، اولین مرحله در تولید پلی یورتان شامل یک واکنش شیمیایی می باشد که در این مرحله از تولید رخ می دهد. تجهیزات تولید با ضریب اطمینان بالایی برای به انجام رساندن این مرحله مهم در دسترس می باشد. شروع می کنیم از تکنولوژی دستگاه تزریق فوم فشار پایین و فشار بالا، این مقاله به صورت خلاصه در مورد لوازم استفاده شده مورد نیاز این دستگاه بحث می کند. روش های متعدد بسیاری در تکنولوژی دستگاه تزریق فوم به صورت پیوسته یا ناپیوسته طبقه بندی شده اند.
تولید کنندگان فوم های پلی یورتان معمولا یک محصول مایع مانند پلی ال ها یا پلی ایزوسیانت ها یا مواد دارای فرمول های مشخص دیگری را دریافت می کنند. سپس آنها را طی واکنش های شیمیایی به فوم های پلی یورتانی یا سایر محصولات پلی یورتانی تبدیل می کنند. فرآیندها بر روی پلی ال ها و پلی ایزو سیانت ها و مواد افزودنی که مطابق دستورالعمل خاص ترکیب و گنجانده شده است انجام می گیرد.
این تکنولوژی و دستگاه تزریق فوم در ابتدا توسط کمپانی بایر در شهر لورکوزن آلمان توسعه داده شد. پس از آن بسیاری از شرکت ها دستگاه تزریق فوم های دیگری را برای برنامه های کاربردی مهم طراحی کردند که بر اساس شیمی پلی یورتان پایه گذاری شده اند.
فرآیند واکنش اختلاطی فوم شدن پلی یورتان، واکنش قالب گیری تزریقی (RIM) نامیده می شود. با بکاربردن این فرآیند، هم فوم با پوسته متراکم (فوم پوسته اینتگرال) و جدا نشدنی و هم فوم های متخلل که دارای تخلخل بسیار ریز هستند و تقربیا جامد می باشند را می توان در یک زمان بسیار کوتاه تولید کرد. اصطلاح واکنش قالب گیری تزریقی تقویت شده به فرایند تولید هنگامی که دانه های ریز، تکه های کوچک و یا فیبر جهت اصلاح خواص پلی یورتان اضافه می شود گفته می شود که در اصطلاح کامپوزیت های پلی یورتانی هم نامیده می شوند.

درباره foam-admin

سازنده و طراح ماشین آلات تزریق فوم هایپرشر ولوپرشردر سطح کشور با بهره گیری ازقطعات روز دنیا ومهندسی معکوس .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *